pondělí 2. dubna 2018

Todos Santos

Den 7. - Velikonoční pondělí - Hotel California
Ráno jsme se šli projít po nábřeží La Paz. Město má velký rozvojový potenciál. Spoustu volných pozemků v centru města, blok od moře. Je to příjemné město pro pěší. Až na pár hospůdek pro Amíky, aby mohli říct: "Tý jo, byl jsem v mexickém baru." je nám celkem líto, že opouštíme toto poklidné letovisko a míříme do středu Amerických prázdninových destinací do Los Cabos. Cabou jsem dvě: Cabo San José je hlavně administrativní, mexické, původní a nyní i centrum nepokojů mezi drogovými kartely, a Cabo San Lucas, které je hlavně plné hotelů, turistická destinace a vcelku i bezpečnější.

Cestou plánujeme zastávku v Pueblo mágico Todos Santos. Jeli jsme hodinu a půl opět kaktusovým suchopárem až do odbočky na Všechny Svaté, kde jsme vjeli do oázy. Všude palmy a zeleno. Připomínalo mi to betlém - kopec s domky, palmami a velbloudy, dole oáza, nahoře poušť. V Todos Santos je hodně cihlových domů. Dříve bylo město vyhlášeno cukrovarnictvím. Dnes je turistické, hlavně díky Hotelu California ze stejnojmenné známé písničky. Pro hosty hotelové restaurace parkoviště u hotelu zdarma (za spropitné). Všichni fotili jak vzteklí zvenku i zevnitř. Jídlo dobré, překvapivě za normální cenu. Na dvorku byl jako atrakce hrnčíř, který na kruhu vytvářel pro hosty suvenýry. U vedlejšího stolu dostali psa a hlavu psa, asi mu předtím ukázali fotku svého mazlíčka. Jinak dělal vázičky. Prošli jsme se blok na náměstí a ke kostelu.

Jedeme ještě omrknout Punta Lobos - pláž lachtanů. Ale nic víc než pláž plná pelikánů tam nebylo. Moře divoké s unášejícími proudy, Luboš tam skočil a zase rychle vylezl.

Za další hodinu jsme dojeli do Cabo San Lucas. Chtěli jsme autem vyjet na nějakou vyhlídku, ale všechno je to zabrané hotely. Je pěkné, že je kolem města tolik kopců. Ubytovali jsme se v Hotelu Marina Fiesta - resortu přímo v maríně. Nabízeli all inclusive servis za přijatelnou cenu (16 000 pesos za tři noci), nebo pouze ubytování. Hotel je přímo v přístavu na pěší zóně, které spojuje centrum s obchody s pláží, vše co jsme chtěli v dochozí vzdálenosti. Bála jsem se, že večer bude hluk z restaurací před hotelem, ale nebyl. Vůbec to vlastně nebylo tak narvané, jak jsem předpokládala vzhledem k Velikonocům. Bylo to fajn rušné turistické místo. Hotelové all inclusive zahrnovalo několik restaurací v maríně a ve spřáteleném hotelu Hacienda Encantada, kam jsme se ale nestihli podívat. Mile nás překvapila teplá voda v bazénu, dvě vířivky s ještě teplejší vodou, pokoj v přízemí, takže jsme nepotřebovali zabírat lehátka u bazénu, seděli jsme prostě na vlastní terase, a fungl nová dětská zóna s vodními hrátkami, fontánami a hernou, kde nabízeli i hlídání dětí od 9 do 16 h od 4 do 11 let. V dětském bazénku byla ale ledová voda.